Archiv: Příslušenství

Kožená pouzdra značky JOFER jsou vyráběna z vysoce kvalitní kůže tradiční ruční výrobou. Řemeslníci se při práci řídí stejnými výrobními postupy a technikami, které používali jejich předkové. Pro výrobu je pečlivě vybírána kvalitní kůže, která je v koželužně zpracovávána bez chemických složek. Získá se tak zcela přírodní a ekologická kůže s charakteristickou příjemnou vůní. Výsledkem je výborná finální kvalita. Pouzdra nabízíme v sedmi velikostech a v barvě černé, hnědé a přírodní kůže.

11Dub

O humidoru

Humidory mají většinou podobu kazety, skříňky ,v některých případech a při větších rozměrech i skříně. Ve specializovaných prodejnách nebo skladech existují speciální klimatizované místnosti.
Úkolem humidoru je vytvořit ideální vlhké prostředí, které napodobí klimatické podmínky domoviny doutníků. Správným skladováním doutníků se zamezí jejich vysychání a křehnutí. V kvalitním a dobře udržovaném humidoru lze skladovat vlhké doutníky bez ztráty kvality i desítky let, mohou zde i dozrávat. Doutníky se mají skladovat při teplotě 19-21 stupňů C a vlhkosti vzduchu okolo 70%. Špatným skladováním může majitel doutníků příjít o značné hodnoty.
V humidoru je umístěn zvlhčovač. Někdy bývá opatřen i teploměrem a vlhkoměrem, může být vybaven i elektronickým hlídáním vlhkosti. Zvlhčovač je většinou plastiková perforovaná krabička, která obsahuje savou hmotu. Ta je naplňována vodou (doporučujeme destilovanou). Voda se postupně vypařuje a zvlhčuje prostředí v humidoru na doporučené hodnoty. Kontrola vlhkosti musí být prováděna pravidelně.
Humidorů je na trhu celá řáda – cestovní, přenosné, stabilní, od těch nejlevnějších po velmi kvalitní a krásné. Kvalitní humidory lze rozpoznat na první pohled. Jejich povrch je profesionálně zpracován, hluboce lakován, okraje boxu i víka jsou opracovány s maximální přesností a pevností. Skříň humidoru musí optimálně těsnit, má správné těžiště, nesmí při otevření ztrácet rovnováhu, spáry uvnitř jsou přesné, bez lepidla, vnitřek humidoru bývá vyroben z cedrového dřeva a není nikdy lakován. Cedrové dřevo má pro skladování doutníků velký význam. Dokáže absorbovat přebytečnou vlhkost a tím zamezí tvorbě plísní, stabilizuje vlhkost, podporuje zrání doutníku a navíc odpuzuje tabákové brouky.
Doutníky jsou považovány ze cenné věci, zvláště ty nejkvalitnější. Proto je nutné věnovat výběru humidoru zvláštní pozornost, má jakousi podobu šperkovice. Je nutné si rovněž uvědomit, že humidor nekupujeme každý den, je trvalou hodnotou a zároveň musí být plně funkční. Měl by splňovat i estetická měřítka a svého majitele reprezentovat. Větší humidor je často majitelem postaven v interieru na místech, kde ho lze těžko přehlédnout, je i doplňkem luxusního nábytku.
Kvalitní humidory se prodávají ve speciálních prodejnách, rozhodně ne v supermarketech nebo trafikách. Nákupem nekvalitního a levného humidoru rozhodně neušetříte a ještě riskujete, že s největší pravděpodobností dojde k znehodnocení doutníků. Brzy ho stejně nahradíte kvalitním.
Při výběru humidoru doporučujeme navštívit naší odbornou prodejnu, kde Vám náš speciálně školený personál poradí s výběrem. U nás lze koupit pouze kvalitní humidory v různých cenových relacích a zásadně od osvědčených výrobců. Zvláštní přání můžeme uspokojit objednávkou konkrétního humidoru u výrobce.

Humidory značky Celtic Tobacco se vyznačují vynikajícím poměrem ceny a kvality.

Příběh společnosti Zippo Manufacturing Company je příběhem jejích lidí, od zakladatele George G. Blaisdella po mnoho zaměstnanců, zákazníků a sběratelů, kteří se stali součástí její osmdesátileté historie. Jejich věrnost značce Zippo jí umožnila stát se významnou americkou firmou, jejíž pestrou historii zde popisujeme.

30. léta

Historie značky Zippo začíná ve 30. letech, v bradfordském Country klubu v Bradfordu, v Pennsylvánii. Pan Blaisdell sledoval svého přítele, jak se neobratně snaží zapálit poněkud složitě fungující rakouský zapalovač, tzv. „rakušák“. Ačkoliv tento zapalovač fungoval skvěle, díky důmyslnému designu dobře hořel i ve větru, jeho vzhled byl ryze účelový. Použití zapalovače vyžadovalo obě ruce a tenká stěna zapalovače se snadno promáčkla a deformovala.

Koncem roku 1932 se pan Blaisdell odhodlal navrhnout nový vzhled pro „rakušáka“. Nechal si vyrobit obdélníkovou schránku, ke které připevnil víčko pomocí pantu. Zároveň zachoval zvláštní tvar komínu, který chrání plamen v nepříznivých podmínkách. Výsledkem byl zapalovač, který dobře vypadal a snadno se ovládal. První zapalovače byly vyrobeny začátkem roku 1933 a prodávaly se za $ 1.95. Již od samého začátku byly všechny zapalovače podpořeny doživotní zárukou na funkčnost, shrnutou do jediného sloganu „Zippo funguje, nebo je zdarma opravíme“. Název Zippo pan Blaisdel zvolil podle slova „zipper“, vytvořil si několik variací, slovo „Zippo“ mu nakonec znělo moderně.

Původní žádost na patentový úřad byla podána 17. května 1934, patent č. 2032695 byl udělen 3. března 1936. Druhý patent č. 2517181 byl udělen 1. srpna 1950. Vzhled Zippo zapalovače zůstává, vyjma drobných vylepšení, do dnešního dne prakticky nezměněn. Zhruba uprostřed 30. let si bradfordská olejářská společnost Kendall Refining Company objednala 500 zapalovačů se svým logem. Jedná se pravděpodobně o vůbec první reklamní zapalovače vyrobené společností Zippo a jsou nesmírně sběratelsky ceněné. I dnes mnoho společností využívá zapalovač Zippo coby nositele reklamy a „reklamní“ zapalovače Zippo jsou mezi sběrateli nejoblíbenější.

V roce 1939 začala společnost Zippo výrazně ovlivňovat druhá světová válka. Se vstupem Spojených států do válečného úsilí společnost Zippo zastavila veškerou produkci pro spotřebitele a veškeré výrobky byly distribuovány výhradně v rámci amerických ozbrojených sil. Americká vláda si vyhradila použití vzácných kovů výhradně pro vojenské účely a tak byly všechny Zippo zapalovače vyrobeny ze železa a opatřeny ochranným nátěrem black crackle. Skutečnost, že si miliony Američanů přinesly své Zippo zapalovače na vzdálená bojiště měla významný efekt na vnímání zapalovačů Zippo coby americkou ikonu po celém světě. Zásobování ozbrojených sil zajistilo společnosti Zippo dlouhodobý a stabilní odbyt, kdy po celou dobu války jely všechny výrobní linky na maximální kapacitu. Toto umožnilo společnosti Zippo stát se finančně zajištěnou etablovanou společností.

50.-60. léta

V průběhu 50. let společnost Zippo začala razit na spodní stranu zapalovačů datové kódy. Původně tyto kódy sloužily oddělení kontroly kvality pro identifikaci šarží vadných výrobků, později se staly neocenitelnou pomůckou pro sběratele.

Počátek produkce zmenšeného modelu „Slim“ v roce 1956 byl významným milníkem společnosti Zippo. Tento model zapalovače byl určen především pro ženy. První „nezapalovačový“ výrobek značky Zippo bylo kapesní pásmo, vyrobené v roce 1962. Od 60. let přibylo a ubylo spoustu dalších výrobků, většina z nich byla určena jako reklamní a dárkové předměty. Mezi tyto výrobky patřily klíčenky, kapesní nože, psací potřeby a rovněž ZipLight kapesní svítilna.

Jeden z nejpůsobivějších faktorů ovlivňujících sběratele je angažmá Zippo zapalovačů v Hollywoodu a na Broadwayi. Zippo zapalovač účinkoval ve více než 1500 filmech, televizních pořadech a na divadelních scénách. Zippo zapalovač je zpravidla klíčovou pomůckou, která posouvá děj, nebo minimálně pomáhá charakterizovat postavy či období, do kterého je děj zasazen.

Na hudební scéně dokreslují atmosféru plápolající plameny zapalovačů Zippo již od 60. let, kdy zapálený plamen při oblíbené písni symbolizoval vyjádření respektu a úcty oblíbeným hudebníkům. Chvíle, kdy publikum spontánně nad své hlavy pozvedne plameny svých zapalovačů, se v USA dodnes nazývá „Zippo moment“. Charakteristické „cvaknutí“ zapalovače při otevření a zavření víčka je oblíbený zvuk, který můžete slyšet v nejedné písni, zapalovače samotné jsou součástí koláže na přebalech mnoha alb, staly se také osvědčenou rekvizitou při focení pózujících celebrit do časopisu Rolling Stone.

Společnost Zippo také podporuje mladé hudebníky a hledání nových rockových talentů, proto každoročně pořádá v USA talentovou soutěž, kde si mohou sami fanoušci zvolit nejlépe hrající amatérskou kapelu, která dostane příležitost prosadit se v mainstreamu a jet na turné s některou ze světoznámých kapel.

70.-80. Léta

Pan Blaisdell zemřel 3. října 1978. V naší paměti není zachován pouze jako vynálezce „Zippa“ a tvrdý obchodník, ale také jako velkorysý a ušlechtilý člověk. Celou společnost odkázal svým dvěma dcerám, Harriett B. Wick a Sarah B. Dorn. V 80. A 90. letech byla společnost Zippo rozdělena mezi 6 spoluvlastníků, dcery a vnoučata pana Blaisdella. Dnes je jediným vlastníkem společnosti Zippo vnuk pana Blaisdella, pan George B. Duke, který je zároveň předsedou správní rady. Prezidentem a generálním ředitelem společnosti Zippo je pan Gregory W. Booth.

Od 70. a 80. let se společnosti Zippo intenzivně profiluje v zámoří. Výsledkem je, že zapalovače Zippo se dnes oficiálně exportují do více než 160 zemí světa. Úspěch značky Zippo na domácích i zahraničních trzích, umocněn rozvojem obzvláště čínského a indického trhu, předznamenal rekordní růst společnosti v letech 2011 a 2012.

90. léta

V roce 1993 společnost Zippo koupila další ikonickou firmu W.R. Case and Sons Cutlery Company, producenta exkluzivních ručně vyráběných nožů. Firma W.R. Case působí v USA již od roku 1889, od roku 1905 má trvalé sídlo v Bradfordu a její historie se s historií společnosti Zippo v mnoha ohledech prolíná.

V roce 1997 bylo v Bradfordu otevřeno rozsáhlé Zippo/Case muzeum. Součástí muzea je značková prodejna, samotné muzeum a servisní středisko, kde mohou probíhající opravy sledovat návštěvníci muzea přes průhlednou skleněnou zeď.

2000 – současnost

Na sklonku roku 2002 byla společnosti Zippo registrována celosvětová ochranná známka na tvar zapalovače, tato skutečnost se stala významným milníkem ve snaze společnosti Zippo chránit značku před padělateli. Společnost Zippo rovněž začala produkovat novou kategorii zapalovačů – Zippo MPL®, víceúčelový plynový zapalovač. Tato kategorie užitkových zapalovačů je neustále rozšiřována.

Benzínový zapalovač Zippo, který je odolný proti větru a snadno a spolehlivě hoří v jakýchkoliv podmínkách, je nezbytným outdoorovým vybavením již … 80 let. Z komentářů a příběhů našich zákazníků víme, kterak světlo, teplo nebo i kovová schránka zapalovače Zippo zachránila nejeden výlet před fiaskem, v některých případech dokonce samotný život. Před dvěma lety společnost Zippo představila kovový Zippo ohřívač rukou, který vás na jednu dávku originálního Zippo benzínu zahřeje déle, než jakýkoliv podobný výrobek jiných výrobců. Dalšími novými výrobky jsou voděodolný Zippo nouzový podpalovač ohně a Zippo Flex Neck Utility Lighter (víceúčelový zapalovač s ohebným krkem). Úspěch Outdoorových výrobků přiměl společnost Zippo k posílení vývoje dalšího a mnohem robustnějšího Outdoorového vybavení, které bude představeno v letech 2013-2014.

Společnost Zippo v posledních letech prohlubuje diverzifikaci svých produktů, a tak vedle benzínových zapalovačů nese značku Zippo také řada plynových domácnostních zapalovačů, parfémů, outdoorových výrobků, hodinek, brýlí a lifestylových či módních doplňků především pro muže. Společnost Zippo rovněž vlastní světoznámou značku Ronson, která je známá kvalitními výrobky v oblasti zapalovačů a paliva do zapalovačů.

V roce 2012 společnost Zippo oslavila 80 let své existence, ke kterému se shodou okolností přidal ještě jeden obrovský milník – 5. června 2012 byl vyroben 500,000,000. kus benzínového Zippo zapalovače. Na památku této skutečnosti byly všechny zapalovače vyrobené v tento den označeny speciální ražbou.

Dnes, v době jednorázově použitelných výrobků, které mají omezenou záruku, je důležité neopomenou jednu důležitou vlastnost zapalovačů Zippo: ke každému z více než 500,000,000 zapalovačů, vyrobených od roku 1932, se váže doživotní záruka na funkčnost, vystižená sloganem „Zippo funguje, nebo je zdarma opravíme“. Za 80 let historie společnosti Zippo žádný z jejích vážených zákazníků nezaplatil jediný cent za opravu Zippo zapalovače, bez ohledu na stáří nebo fyzický stav reklamovaného výrobku.

Během mnoha let se zapalovaše S.T. Dupont staly ikonou a produktem, který se dědí z generace na generaci.

V roce 1941 S.T. Dupont vytvořil první luxusní zapalovač. Praktický a sofistikovaný, stal se také synonimem elegance díky jednoduchým linkám, kvalitním materiálům a jeho specifickou váhou.

Celé tělo je vyrobené z mosazi, jež je vysoce odolná na nárazy a zapalovače S.T. Dupont tak majiteli zůstavají po mnoho let. Produkty jsou velmi spolehlivé díky dokonalé technice zpracování. Skládají se ze 70 dílů, k jeho výrobě je zapotřebí 600 různých manuálních úkonů a prochází více než 300 kontroly kvality. Výroba zapalovače může díky ruční práci trvat i 4 až 5 měsíců.

Zapalovače se staly klasickým produktem značky S.T. Dupont. V roce 2000 se na trh dostaly nové řady zapalovačů s odlišným typem plamene, tedy řady Défi Extreme či Maxijet. Byly vytvořeny pro lepší použitelnost a potřeby kuřákům doutníků.

Ve světě zapalovačů je pořádná konkurence, ale najít zapalovač, který opravdu vydrží a jeho kupní cena není přemrštěná se rovná téměř zázraku. A právě takovým zázrakem jsou japonské zapalovače Corona od firmy IM Corona.
IM Corona má dlouholetou tradici ve výrobě zapalovačů. Své výrobky začala vyrábět od roku 1933. Japonská kvalita a dokonalost je vidět na designu a funkčnosti jednotlivých sérií. IM Corona má ve své nabídce různé typy zapalovačů od těch běžných až po různé speciality. Pro milovníky dýmek bude skvělou volbou dýmkový zapalovač s názvem Pipe Master.  Nutno dodat, že to zapalovačů Corona je třeba dodávat kvalitní plyn a to nejlépe značkový. Řada kvalitních zapalovačů má totiž s levnějšími plyny problémy a člověk se potom diví, že mu jeho spolehlivý zapalovač nefunguje. Někdy totiž stačí vypustit ze zapalovače zbytek starého plynu a naplnit jej znovu kvalitním plynem. Také při koupi nového zapalovače značky Corona je třeba zbytkový plyn z výroby nejprve vypustit a teprve potom opět naplnit novým a kvalitním plynem. O oblíbenosti zapalovačů Corona svědčí fakt, že se vyrábí několik desetiletí. Japonci velmi dbají na své dobré jméno a jejich zapalovače i servis patří k těm dokonalým.

Ve světě zapalovačů je pořádná konkurence, ale najít zapalovač, který opravdu vydrží a jeho kupní cena není přemrštěná se rovná téměř zázraku. A právě takovým zázrakem jsou japonské zapalovače Corona od firmy IM Corona.

IM Corona má dlouholetou tradici ve výrobě zapalovačů. Své výrobky začala vyrábět od roku 1933. Japonská kvalita a dokonalost je vidět na designu a funkčnosti jednotlivých sérií. IM Corona má ve své nabídce různé typy zapalovačů od těch běžných až po různé speciality. Pro milovníky doutníku bude skvělou volbou doutníkový zapalovač s názvem Double Corona. Tyto doutníkové zapalovače mají regulovatelný dvojitý plamen. Pokud rádi kouříte doutník venku, bude vašim vhodným pomocníkem při zapalovaní zapalovač Corona Flambeau, který při větším větru hned tak nezhasne. Tato řada patří mezi tak zvané turbo zapalovače s nízkým plamenem a velkým výkonem. Zapalovač má solidní kovovou základnu, dobře se s ním manipuluje a má tak zvané pizzo elektrické zapalování. V případě, že vás tento typ zapalovače po několika letech začne zlobit, můžou to být i opotřebované kamínky, které lze v případě potřeby vyměnit a zapalovač funguje opět několik dalších let zcela bez problémů.  O oblíbenosti zapalovačů Corona svědčí fakt, že se vyrábí několik desetiletí. Japonci velmi dbají na své dobré jméno a jejich zapalovače i servis patří k těm dokonalým.